dimarts, 14 d’abril del 2009

Mont-ral per nosaltres sols...

Bones! després de molt temps de no esciure per aquí, reprenem l'activitat bloguera! aquest post correspon al cap de setmana anterior és a setmana santa, és a dir, el cap de setmana del 4 i 5 d'abril. Després de una setmana de plujes intenses, vàrem tenir sort i el temps ens va donar una petita treva que ens va permetre portar a terme els plan que teniem previstos de baixar al priorat. Així que divendres a la tarda agafem el cotxe l'Edu, l'Oriol i jo en direcció Cornudella. Després de conèixer els suburvis de Reus, aconseguim arribar a la nostra destinació final! dormim al fantàstic refugi del climbing world, i el dia següent ens dirigim direcció Mont-ral, on de cami ens creuem amb 3 cèrvols, quina zona tant salvatge i fantàstica! Arribem i som els primers d'arribar a l'escola (de fet no ens vem trobar amb ningú  més en tot el dia, és el que té visitar sectors no de moda), i ens quedem en les primeres vies fàcils del sector terra negra que trobem al baixar:

- Comissari negret (V): bona via per escalfar, i prendre contacte amb la roca. Ens surt a tots tres sense gaire problemes.

- Tula, abdula, gandula (V): molt bona via, variadeta amb un pas inicial de sostret i després placa d'anar fent. Una mica més difícil que l'anterior. Ens surt també a tots tres.

L'Edu a la primera via del dia, quan el temps encara aguantava

En aquest moment arriben la Sandra i el Jordi, que es posen a fer algun via fàcil per allà. Nosaltres baixem a la placa principal del sector. Ens posem en:

- Yes fatu o faiste (6a): això ja és un altre tema, l'Oriol si posa i encadena però no és una via fàcil, té un pas de bloc amb un moviment molt llarg. Vas troban canto, canto, canto i de cop, flip! despareixen. Jo i l'Edu no encadenem.

Mentre fem aquesta via apareixen la resta de la penya de l'espardenya, en Pere, l'Alba i el Marc. En Marc em posa les cintes a la via:

- Recoponostiofono (6a): A la guia de rockfax diu "tricky" i realment ho és, té un tramet al mig de la placa on s'ha d'anar navegant cap a la dreta i a l'esquerra per seguir els pocs cantets que hi ha. No aconsegueixo encadenar, no m'aguanten els dits! 

Mentrestant, l'Oriol i l'Edu s'en van més a l'esquerra, a provar:

- Peus Negres (6a): Via amb una entrada per fer-te mal, bavaressa/diedre amb la xapa alta i complicada de xapar. A partir d'aquí un tramet fàcil i al final pots triar anar per la placa (com van fer l'Oriol i l'Edu) i on el grau puja, o fer com jo aprofitant el diedre que es deixa fer millor.


Aquesta és de l'Oriol en un 6c del gegants, però així tallem tant de text...

Ens ajuntem tots un cop més i baixem cap a l'Arrepenjada. Ens posem en varies vies, nosaltres vem fer:

- La pandilla (V+): via a la dreta de tot, no excessivament recomanable la veritat. Té un tram de fisura després d'una repisa amb una mala caiguda i passat això o vas recte fent un aleje bastant guapo, o aprofites una xapa de l'esquerra que és de la via del costat i que complica la via.

En Pere al V+ i en Jordi a la pastera...

Mentrestant l'Edu s'ha posat a la via del costat, i en el tram final no pot arribar a la següent xapa. Quan baixo li poso una cinta ben llarga, i aconsegueix acabar-la de montar. La provo en top, amb la motxilla  a l'esquena per pujar la càmara i fer unes fotos:

- La pastera del dimoni (6a+): dura pel grau proposat, té un petits pas per superar un desplomet i arrives a la placa final amb uns passos tiesos de romos complicats. Nosé si era per ja els metres que portàvem a l'esquena, però em va sembla dura. En Jordi li fot un pegue en top i després de patit com tots arriba a la cadena, s'ha d'anar pillant ritme!

La sempre incomode posició del fotògraf!

Un cop feta aquesta només ens queda com els bous, l'Oriol i en Marc, es barallen amb un parell de 6b's i un 6c, i pujem a veure el gegants per dins, quin lloc més guapo! Mont-ral ens ha agradat, potser el grau una mica apretadet??

En Marc apretant a un 6b amb "canyardus"...


i el moment de la victòria (o encadene!)



2 comentaris:

PGB ha dit...

Els dos primers V's que veu fer son dels millors de Mont-ral. Els vaig fer amb el germà de l'Ivan fa un any i els vem disfrutar. El de la dreta un pèl més difícil pel pas de tibar a l'inici, no?

El que jo vaig trobar és poca homogeneitat en els graus. Per exemple la Yes Tu faiste... el vaig trobar un 6a molt fàcil (a altres llocs no seria ni 6a) en comparació amb la Recoponostiofono... I la pandilla un V+ que em va deixar els braços (i el coco) cuits, però em vaig sentir recompensat a l'encadenar-la. Pila de la bona.

Jo, a la Pandilla, li posaria 6a i a la Yes tu faiste V+. La Recoponos... 6a tricky i de bloc.

Les altres vies de l'arrepenjada al seu dia també em van semblar dures pel grau, però aquest cop al provar-les les vaig trobar ben graduades. Parlo dels dos 6a+.

També m'havien comentat que les dos vies entre la de diedre que veu fer a Terranegra i la "Per la canalla" estàn de 6a o por ahi i son més dures que altres 6b... Poca homogenització! :P

Oriol ha dit...

Sens dubte el millor tour que he fet per can suburbi, collons amb bronx de Reus! Sort que no ens vam quedar sense gasolina per allà dintre.