dijous, 12 de març del 2009

Descobrint Sant Llorenç (part 2)

Després de la bona experiència amb l'Oriol del dia anterior per sant llorenç, decidim repetir. Aquest cop anem més d'hora, sobre les 12, així que tenim més temps per descobrir aquesta escola. Després de fer el camí d'aproximació amb un cotxe més apropiat que la última vegada, aparquem i ens dirigim al sector diedres. Quan arribem ja no hi toca el sol, tot i així sembla que no fa excessiu fred, així que ens posem en una via per escalfar:

- Make me happy (V+): mala elecció per escalfar, és una via en el que el pas està totalment concentrat en el pas de la roca podrida a la roca bona, molt a bloc. Em baixo de la segona xapa, passo d'apretar a la primera via. L'Oriol la fa i la desmonta, flipant una mica amb el pas.

Seguidament l'Oriol vol fer una via que ens havia recomanat en pgb, orgasmatrón (6b+). L'asseguro mentre puja de primer i al baixar hem comenta que no es pot desmontar, que s'ha de desmontar pujant de segon. Però jo he quedat completament congelat, tot i portar dos forros polars i guants. Així que l'Oriol l'hi ha de fer un segon pegue en top, on encadena la via. Marxem d'aquest humit i fred sector a buscar sol, i ens n'anem cap a la Sardineta de Dalt. Ens posem amb una via que té bona pinta:

- Xapada continua (6a+): bona via, la clau és pujar a la roca bona superant el desplom trobant els cantos bons. Després un diedre amb molt de canto per arribar a la reunió. El problema és que al tibar de cantos plans em fa mal una mà (últimament estic escalant molt, com 4 dies per setmana) i no puc tibar prou. M'he de penjar un cop després ja faig tota la seqüència sense problemes. L'Oriol l'encadena i ja hem entrar en calor un altre cop.

Anem al totxet que hi ha més a l'esquerra, a fer una via mítica:

- Umma gumma (6a+): uf molt bona, sembla mentida que per aquell desplom hi pugui anar aun 6a+, però els cantos són inhumans. Curiosament el tram més difícil és quan ja no desploma tant. Li faig dos pegues, però la mà no em deixar tibar prou i no puc encadenar-la. L'Oriol sí, i realment ens agrada molt.

Jo ja estic bastant fós, l'Oriol encara té temps d'encadenar la Quo Vadis (6b+) però no l'entusiasma i de intentar un pegue i baixar-se de la via Vomito Bilioso (6c), no veu clar el pas de bloc i prefereix baixar. Amb això ja n'em tingut prou, bona escola Sant Llorenç!




1 comentari:

PGB ha dit...

La zona dels diedres és poc concorreguda i en canvi té vies que no estàn gens malament. Això si... millor anar-hi amb més temperatura, que és força freda la zona.

La xapada contínua i la umma gumma són 2 6a+ guapissims, la resta de les vies de la zona són bastant més bloqueres, de ditets.

Ara només us falta catar les vies piloses de la Font Soleia ;)