dissabte, 27 de desembre del 2008

Bon dia per Gelida

Seguim amb la crònica d'aquesta semana, amb el capítol de dilluns. L'Edu tenia lliure de la feina i jo com que encara estic amb el pfc i buscant curro, doncs també! Així que agafem els estris i cap a Gelida falta gent, que el primer cop que vem ser-hi ens va agradar molt!
Arribem cap a les 11, només un cotxe al pàrking i comença a tocar el solet a les parets. La temperatura és ideal i enfilem el camí de pujada. Passem per davant del sector més dur i ens quedem a l'inici del sector central (ressenyes del Groinket). Ens posem en la via:

- Clàssica (L1: V + L2: 6a): Com que avui portem corda de 35, empalmem els dos llargs. L'Edu si posa primer i s'ha de penjar en el pas dur del 6a. M'hi poso jo i encadeno al flaix! el tram de V és d'anar fent i el de 6a té un parell de xapes de regletes típiques de Gelida, combinat amb un bidit invertit dolentot. Molt wapa! al estil Andrada decidim que la combinació del L1 + L2 i el grau dur del 6a es queda en total 6a+. Amb la corda de 35 sobren 3 o 4 metres.

Escaladora desconeguda una mica més a la dreta de la via

Ens movem cap al últim pany de paret i com sempre ens passa ens equivoquem de via i ens posem en la via 15 del sector dret:

- via 15 (6b): La veritat és que l'equivocació ja ens va bé, així pràctiquem. La via té 3 passos, separats per dos descansos bonissims. Primer una placa fineta i després dos desploms. Faig bé la primera placa, però m'haig de penjar per veure el pas en el primer desplom. Un cop superat, en el segon desplom em "ginyo" doncs el segon és el pas més xungo de la via i la xapa està molt avall pel meu gust. L'acabo montant per la dreta. L'Edu li fot un bon pegue en toprope. És una via maca i que no veiem descabellat encadernar-la. Queda pendent.

Ens posem en una via que ja vaig fer l'altre dia i em va agradar molt:

- via 12 (6a+): Li cedeixo a l'Edu perquè la provi a vista, però s'ha de penjar al entrar al diedre perquè no troba el peu adequat obrir-se de cames. M'hi poso jo, l'últim cop m'havia penjat abans del diedre, aquest cop aconsegueixo aguantar i encadeno. Visca! un altre 6a+ al sac i via tatxada!

Sector dels "lolos" a última hora del dia

Baixem de la repisa on està aquesta via i ens posem en:

- via 7 (6a): una via que passada la placa inicial entra en un diedre desplomat de molt bona presa. Al final té un sostret que sembla molt més dificil del que és, doncs té unes bústies enormes. M'hi poso jo primer i m'haig de penjar per montar el diedre. Uf, com peta els braços! un cop passat arribo fins a la cadena sense problemes. L'Edu li fot un bon pegue de primer i acaba fent un petit vol al diedre. La via és molt maca, però pensem que un 6a+ tampoc li aniria malament.

Amb aquesta ja arriben les últimes llums del dia i enfilem el camí cap al cotxe. En resum, segon cop que venim a Gelida i cada cop ens agrada més, hem provat 3 vies noves i totes 3 molt bones. A sobre hem vist 2 cordades en tot el dia!

Quan baixem cap  a l'autopista, ens trobem una posta fantàstica sobre Montserrat, i no podem para sense aturar-nos per fer alguna foto...


Salut!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Qué guapa la foto de montserrat!