dijous, 25 de desembre del 2008

Meeting blogger a la placa de la pluja

Aquesta ha estat una setmana a tope d'escalada, escalant dia si dia no (dissabte, dilluns i dimecres) doncs hem de cremar tot el que ens fotrem entre nadal i sant Esteve. Així que tot va començar dissabte a Montserrat.
Després de missatges als respectius blogs, xerrades a través del google talk i posts en el facebook, vem decidir quedar amb en PGB per coneixen's en persona! Ell mateix va ser l'encarregat de montar una escalada amb força gent a la placa de la pluja, Can Jorba. Al final érem 5, en pgb, en Marc, l'Alba, la Bàrbara i  jo mateix. Surtim jo i la Bàrbara desde Barcelona mentre els altres 3 surten desde Terrassa. Ens trobem al pàrking de Can Jorba, i després de les presentacions pertinents enfilem cap a la placa. Vem pujar per un camí que potser no era el més correcte però era el més directe segur, amb una petita grimpadeta.
El sector el domina una placa enorme. vertical i amb molts forats. De fet no sembla Montserrat, és un estil de placa com els que trobes a Margalef. A banda i banda de la placa hi han dos mini subsectors, amb vies més curtes i equipament nou. En pgb i en Marc s'en van al sector de l'esquerra, jo i la Bàrbara ens posem a la placa, en les vies (ressenyes d'onaclimb):

- via 6 (5c): bona via per escalfar. Pujada fàcil a una repisa de un parell de metres sense seguros, i després la via fa una curva primer anant a la dreta i després tornant a l'esquerra. Encadenem sense problemes.

Escalador desconegut al sector central de Can Jorba

- El clan de la pua (6a+): S'hi posa la Bàrbara primer i encadena a vista d'una manera molt elegant. Intento jo al flaix però m'haig de penjar en el sostre inicial perquè em canso intentant trobar el bon canto per superar-lo. Un cop trobat, arribo fins a dalt sense problemes.

Quan la tenim desmontada, el Marc està provant un 6c del sector esquerra (Tomahawk). 6c potent, de quatres xapes i reunió i escassos 10 o 12 metres. Em pujo a un bloc, no sense problemes,


, i desde allà els hi faig una petita sessió fotogràfica:


En Marc encadena al segon pegue, en pgb i la Bàrbara li fan un bon intent en top-rope. Seguim amb vies més humanes, i amb la Bàrbara ens posem en:

- via 3 (6a): m'hi poso jo primer i encadeno a vista! bé! una via sense cap pas excessivament complicat, continuïtat vertical sobre canto. Els alejes li donen vidilla. La Bàrbara encadena al flaix sense problemes. Al baixar l'hi posa les cintes a:

- via 4 (6a+): dubto si posar-m'hi de primer o de segon però al veure que les cintes estan aprop i els ànims d'en pgb, m'hi poso a de primer. Ben fet, encadeno a pseudo-vista! (tenia les cintes posades). La via és similar a l'anterior, però té un parell de passos més complicats, primer un de tibar de bon bidits, i al final un pas llarg fins a un bon canto. Visca! el meu primer 6a+ a vista! la Bàrbara encadena al flaix, patint una mica més que en les anteriors però sense excessius problemes.

Donem el dia per acabat, el pgb i en Marc encara es posen en la via South dekoting (6a+). La via té bona pinta, però en Marc ens comenta que té un bon aleje combinat amb un pas finet. Encadenen tots dos, en pgb en top-rope.

I així va acabar un dia fanàtic, amb molta motivació i molt bon rotllo, repetirem! encantat de compartir aquest dia tan bo amb tots vosaltres!



3 comentaris:

Sergi ha dit...

Ei molt be aquest meeting blogger!!
Quin nivell... i jo fent panxeta de turrons, em penso que a la tornada es notara aixo ;-)

PGB ha dit...

Hey! Gran jornada! Vam passar-nos-ho bé! :)

Caldrà anar-ho repetint!

MSN ha dit...

Eiii Aleix!!!
Ostres fins ara no havia vist el teu blog. Està currat! ;)
Molt bona escalada aquest dia, si senyor!!
Per cert aquest disabte potser m'apunto amb vosaltres a trepar!
Ens diem quelcom!
Salut!