dijous, 25 de setembre del 2008

Cap de setmana a Margalef (Part 2)

Després de la sessió matinenca i un fantàstic dinar a la vora del pantà, agafem la guia per decidir quin sector visitarem per la tarda. El fet de que faci sol pero no una calor excessiva i que pensem estar fins tard, ens fa decidir per un sector solejat. Així que decidim anar al totxo del vi, doncs a part de tenir vies assequibles, estem aprop de molts altres sectors.

Sector "ca la Marta" desde el embassament

Aparquem al segon parking que està al costat del embassament, i enfilem el camí de pujada. Després de unes quantes voltes per trobar el camí correcte, arribem al peu de via. El sector es tracta de un petit "circ" amb vies més aviat curtes i de continuïtat. Només arribar ens posem mans a la obra i montem dues vies:

- Litre i mitg (6a, via num. 7 de la guia): es tracta de una via molt curteta, de uns 10 metres mes o menys, on la dificultat es concentra  en les 3 primeres xapes, verticals i de forats no tan bons. Cal posar-s'hi bé.

Apretant en el tram vertical de la via

- Trenca goles (6a, num. 9): similar a la anterior, la dificultat es concentra en les xapes inicials, després tomba i es torna més facilet. Petita excursió en forma de travessa a l'esquerra per arribar a la reunió.

Edu al tram vertical de la via...

... i un cop passat, amb la fantàstica vista del sector al fons

Alguns encadenen, altres no tenim tanta sort, jeje però les vies son maques, i com a mínim el grau ens sembla més correcte que les vies de graus similars que hem provat pel matí. L'equipament és correcte, ni excessiu ni escàs, i està en perfectes condicions. Al baixar de la segona via, montem un top-rope a la seva veïna:

- Fot-li pinatell (6a+, num. 8 de la guia): similar a les anteriors, la dificultat es troba en que el tram inicial més vertical ja és en un lleuger desplom. La provo primer per la dreta i no li veig el color, després els companys la proven més a l'esquerra i descobreixen que la via va més per aquest costat.

Mentrestant, el team 2 format per la Isabel i el Xavi (amb l'ajuda de l'Edu que els hi monta les les vies) es dediquen a topropejar dues vies de placa, més llargues, tombades i de pocs forats:

- D.O. i Mig litre (V i V+ respectivament, vies 4 i 5 de la guia): jo no les vaig provar, em van semblar vies més llarguetes i per disfrutar, de placa tombada i col·locar-se per trobar els forats bons. Sinó és així, que ells mateixos les comentin!

Mentres aquest segon team desmonta les seves vies, m'acosto fins al següent sector, el sector El tobogan. Que xulo! es tracta d'un mur que comença practicament pla i es va posant vertical, de manera que realment té aspecte de tobogan, vies desde V fins a 7a, l'únic problema que té és que les vies tenen un inici comú així que no s'hi poden acumular moltes cordades. L'apuntem com a opció per el dia següent. Després baixo fins a la Cova de l'Obac, on només hi ha una via, un 8b+. Uau, increïble, la via té les cintes col·locades amb maillons, el que et dona una idea de per on va, creuant la cova per sostre, totalment horitzontal, una via increïble!

A dalt a l'esquerra sector el tobogan, i a sota la cova

Em reuneixo amb els meus companys i baixem cap al cotxe, ja és ben fosc. Ens acostem al poble, al restaurant Tres Pins, on per 10 euros tens un menú de amanida, primer i segon, postres, cafè i beguda. Ens l'hem ben guanyat, doncs hem fet pràcticament tots 8 vies en tot el dia. Tornem tots cap a la zona d'acampada per passar la nit... tots? no! hi ha algun gal que prefereix quedar-se a domir a la fonda, doncs per 15 euros més tens dormir i esmorzar!

Sergi ha dit...

Quins apats varem fer a aquest restaurant... per la propera vegada em de pensar de no menjar res el dia abans ;-)

Anònim ha dit...

Només volia recordar que, mentre uns es rebolcaven de fred a les seves tendes, la "suite" de la fonda disposava de:

* TV d'hospital amb TVE1 i C33, la millor combinació d'espectacle i cultura per un dissabte a la nit!

* Un dominical de feia 3 mesos, sobre el bo d'en Rafa Nadal

* Bany privat complet amb 2 tovalloles i mitja

* Dos llits decents

* Radiador

* Armari estil "masia abandonada del Solsonès"

I que l'esmorzar era descomunal i incloïa la visualització d'un parell de capítols del pioner de l'escalada "Doraemon, el gat equipador" a la tele de 42 polzades