dimecres, 29 d’abril del 2009

Tornant a Gelida a rematar la feina...

Comencen a allargar els dies, i amb això comencen les sessions de divendres tarda. A més a més, el temps pinta malament pel cap de setmana (per variar) així que s'ha d'aprofitar. Aquest correspon al dia 17, i amb l'Edu agafem el cotxe i anem a Gelida. Quan passem per Castellbisbal, cauen 4 gotes, el cel està en plan apocalíptic, sol i núbols negres. En aquest moment em truca el Marc, també s'apunta!

Arribem al pàrking i ja veiem el cotxe del Marc, que ja ens espera a peu del sector clàssic. Ens n'anem al sector central de la Font-freda. Em cedeixen la primera via del dia:

- num. 17 (V+): via de canto amb una entrada a la reunió guapa. La resta, la roca no té bona pinta, sembla que es vagi a truncar i sona buit en algun lloc.

L'Edu també encadena i el Marc puja pitant. Anem al sector dret on el dilluns anterior vaig deixar un projecte (veure post anterior). Porto tota la setmana pensant en els passos del crux, tenia una sensació extranya com de por de oblidar la seqüència ara que ja creia que la tenia. El Marc s'ofereix a posar-me les cintes així haig d'anar més a fondo, però li dic que en el xapatges no és on pateixes més. M'hi poso:

- num. 6 (6b): m'hi poso i vaig fent bé fins arribar al crux. Li foto a fondo després de xapar i em noto bé, molt segur. Agafo la bústia salvadora i surto del crux. Arribo fons a la repisa intermitja i m'entra la cagalera, pre-encadene. "Ara no caiguis, ara no caiguis!", ben nerviós vaig fent i arribo fins a la reunió. YUHU!!! el meu primer 6b!!!!! som-hi!

En Marc si posa de primer i sorprenentment no encadena, ha intentat la meva seqüència i no li va bé per falta d'algun centímetres. Després si posa l'Edu i cau en el crux, però ja sap els passos i segur que el pròxim dia encadena.

Ens n'anem cap al sector central on el Marc hi té una via ullada. La encadena de primer a pseudo-vista doncs l'havia provat però feia molt temps i es treu el mal gust de boca de la via anterior. Jo i l'Edu li fotem un pegue en top:

- num. 10 (6c): comença en un pas durillo on com més alt siguis millor, per agafar dos laterals bons. Desde aquí, pas llarg a un canto pla molt gros. Aquí tenim el primer crux, en Marc passa per una regleta molt dolenta per agafar-ne un de una mica millor a sobre el pla. Nosaltres el fem anant directe a la menys dolenta. Després passos d'anar fent fins a arribar al crux de veritat per sortir del sostre. Uf que dur! un canto extrany una mica rom, lateral normalet i pas a un llarg, tot això sortint del sostre! després fàcil fins a la reunió.

La via és dura, però bé ja va bé d'anar provant vies d'aquest grau. En fi, una bona tarda d'escalada!


5 comentaris:

PGB ha dit...

Clar que si bou!
Al sector central quasi no hi he escalat. Només he provat els V+ de més a l'esquerra.
Caldrà anar-hi un dia a seguir fent metres :)

I sobre el 6b enhorabona! M'estàs passant la mà per la cara!!! ;) A seguir així. A veure si em poso les piles i t'atrapo aviat. Aquesta via crec que l'he de fer diferent a tu, ja que no m'aguanto de la pinça d'esquerres ;/

A tibar-li mestre!

Aleix ha dit...

Merci bow! doncs les vies del sector central són guapes, però son durilles. Hi ha un 6b+ que té bona pinta, haviam si un dia d'aquests un bow ens el monta.
Sobre el 6b, l'Edu i el Marc el van fer diferent, desde el romu aquell que tens amb dreta, creuaven amb esquerra a una fisura vertical dolentota d'empotrar, i anaven a buscar el tridit de dretes (crec recordar). Nosé, el pròxim dia ho proves, tu mateix!

K. ha dit...

Aquest 6c el vaig fer a la darrera visita a Gelida.

Molt bloquero, de només dos moviments o tres bastant durs.

Hi han 6c's molt millors per atcar aquest grau :) :)

Aleix ha dit...

Eis k!

Si de fet ja et vem veure per allà, jo feia cordada amb el Marc serra, el del blocames.blogspot.com, que et va venir a saludar. Deu ni do amb els passets de la vieta, encara la vaig veure bastant lluny!

Pietro ha dit...

Osti la número 6! quina creu! en la meva época més "Gelidera" la tenia ben entravessada! almenys li havia fotut 4 o 5 pegues i no hi havia manera. Ara farà una setmana vaig retornar a Gelida i per recordar vells temps vaig anar-la a provar novament. Em va sortir bé (podriem dir que a vista perquè ja no me'n recordava, jejeje) però no és un 6b fàcil, així que enhorabona!